Werkgroep Tweede Wereldoorlog

De werkgroep 2e Wereldoorlog bestaat uit een groep van 6 enthousiaste leden van de HKV.

Deze werkgroep houdt zich bezig met het verzamelen van foto's, documenten en ander materiaal dat betrekking heeft op Nijswiller en omgeving ten tijde van de 2e Wereldoorlog.

De werkgroep is sinds midden 2006 serieus bezig met het verzamelen van bovengenoemde gegevens met als doel het uitgeven van een boekwerk over de periode van de mobilisatie en inval op 10 mei 1940 in en om Nijswiller. Ook wil men op termijn een tweede boek uitgeven dat handelt over de bezetting en de bevrijding. Dat dit veel werk vergt is de leden van deze werkgroep al snel duidelijk geworden maar met elke vordering neemt het enthousiasme steeds toe.

Zo wordt er ook geprobeerd zo veel mogelijk oudere inwoners van Nijswiller te interviewen over deze periode om vooral de recentere geschiedenis en de belevenissen niet verloren te laten gaan. Heeft u interesse om u bij deze werkgroep aan te sluiten, dan bent u als lid natuurlijk van harte welkom.

Heeft u misschien informatie of foto's uit de periode van de 2e Wereldoorlog, hoe klein en onbelangrijk het vaak mag lijken, dan zou u de leden van de werkgroep hiermee misschien net dat beetje ontbrekende informatie kunnen aanleveren om een verhaal compleet te maken.

Misschien tot ziens bij een van de bijeenkomsten.

De leden van de werkgroep 2e Wereldoorlog.